Постинг
07.12.2020 11:00 -
Ако някой ти удари плесница
Ако някой ти удари плесница по дясната страна, обърни му и другата.Трудно е да се разбере какво е казано тук. Посочени са ни същите заповеди, с които противниците на християнството са свикнали да се подиграват от векове. Нека не отричаме, че и на самите християни не им е лесно да ги усвоят.
Но да обърнем внимание на това, че Христос никъде не говори за примиряване със злото. Нали и Той самият в пустинята се е противопоставил на изкушенията, т.е. на същото това зло. Тук става дума да не се противим на злото, т.е. на човек, който е обладан от злото. Но злото е болест, от която всички ние сме заразени и от която Христос иска да ни излекува.
Обичайното възприятие на словото да обърнеш и другата страна, ако някой ти удари плесница по дясната, доста дълго е било смятано за друго название на слабостта и капитулацията. Но защо ли малко хора забелязват, че в много ситуации се изисква мъжество за това. Например, можем да кажем, че човекът, излизащ невъоръжен срещу врага, опитващ се да преговаря за примирие или този, който отива на мястото на пленени заложници, обръща другата си страна в името на спасението на хората. И изобщо, всеки човек, опитващ се да прекрати враждата, още повече вкоренената, рискува да бъде ударен и по двете страни. Но тези опити не престават.
Ако се замислим, тук ни се предлагат най-нормални правила на поведение: да не блокираме в себе си, да не се скъпим да прощаваме обидите. Но тези заповеди се подсилват от призива хората да не бъдат разделяни на свои и на врагове. Всъщност Господ ни насърчава да прекратим враждата и ненавистта.
И тук Исус разкрива пред нас височината, на която сме призвани да се издигнем. Той призовава учениците не само към спазване на заповедите или към благочестие, това не е достатъчно – ние трябва да станем съвършени, както е съвършен нашият Небесен Отец!
Разбира се, ние сме свикнали да се смятаме за слаби грешници, но нито грехът, нито слабостта трябва да ни владеят, защото Христос дойде точно за това – да ни избави от тях.
Това, което Христос ни предлага тук, за повечето хора изглежда все още невъзможно.
Но да обърнем внимание на това, че Христос никъде не говори за примиряване със злото. Нали и Той самият в пустинята се е противопоставил на изкушенията, т.е. на същото това зло. Тук става дума да не се противим на злото, т.е. на човек, който е обладан от злото. Но злото е болест, от която всички ние сме заразени и от която Христос иска да ни излекува.
Обичайното възприятие на словото да обърнеш и другата страна, ако някой ти удари плесница по дясната, доста дълго е било смятано за друго название на слабостта и капитулацията. Но защо ли малко хора забелязват, че в много ситуации се изисква мъжество за това. Например, можем да кажем, че човекът, излизащ невъоръжен срещу врага, опитващ се да преговаря за примирие или този, който отива на мястото на пленени заложници, обръща другата си страна в името на спасението на хората. И изобщо, всеки човек, опитващ се да прекрати враждата, още повече вкоренената, рискува да бъде ударен и по двете страни. Но тези опити не престават.
Ако се замислим, тук ни се предлагат най-нормални правила на поведение: да не блокираме в себе си, да не се скъпим да прощаваме обидите. Но тези заповеди се подсилват от призива хората да не бъдат разделяни на свои и на врагове. Всъщност Господ ни насърчава да прекратим враждата и ненавистта.
И тук Исус разкрива пред нас височината, на която сме призвани да се издигнем. Той призовава учениците не само към спазване на заповедите или към благочестие, това не е достатъчно – ние трябва да станем съвършени, както е съвършен нашият Небесен Отец!
Разбира се, ние сме свикнали да се смятаме за слаби грешници, но нито грехът, нито слабостта трябва да ни владеят, защото Христос дойде точно за това – да ни избави от тях.
Това, което Христос ни предлага тук, за повечето хора изглежда все още невъзможно.
Ако харесвате съдържанието на блога може да го подкрепите с тази молитва.
Отче наш, моля да даваш сили, знания и умения на автора на християнския блог lamb, който да представя Бог и неговото слово по най-правилния начин. Не само да служи на своите потребители, но да докосне душите на хората и да създава Христови ученици. В Името на Исус Амин. Матей 18:20 Защото, където двама или трима са събрани в Мое Име, там съм и Аз посред тях.
цитирайОтче наш, моля да даваш сили, знания и умения на автора на християнския блог lamb, който да представя Бог и неговото слово по най-правилния начин. Не само да служи на своите потребители, но да докосне душите на хората и да създава Христови ученици. В Името на Исус Амин. Матей 18:20 Защото, където двама или трима са събрани в Мое Име, там съм и Аз посред тях.