Постинг
31.01.2022 14:00 -
Християните трябва ли да ходят на лекари?
Има някои християни, които вярват, че търсенето на медицинска помощ показва липса на вяра в Бог. Kонсултацията с лекар често се счита за липса на вяра, която всъщност ще попречи на Бог да ви излекува. Tърсенето на помощ от лекари понякога се разглежда като бариера пред използването на духовната енергия, която Бог ни е дал, за да се излекуваме. Логиката на тези гледни точки крайно липсва. Ако колата ви е повредена, завеждате ли я на механик или чакате Бог да извърши чудо и да излекува колата ви? Ако водопроводът в къщата ви се спука, чакате ли Бог да запуши теча или викате водопроводчик? Бог е също толкова способен да поправи кола или да поправи водопровода, както и да лекува телата ни.
В Библията се говори за лекари около десетина пъти. Единственият стих, който може да бъде изваден от контекста, за да се научи, че не трябва да се ходи на лекари, ще бъде 2 Летописи 16:12 . „През тридесет и деветата година от управлението си Аса беше засегнат от болест в краката си. Въпреки че болестта му беше тежка, той дори не потърси помощ от Господа, а само от лекарите. " Въпросът не бил в това, че Аса се консултирал с лекари, а в това, че „той не потърсил помощ от Господа“. Дори когато посещаваме лекар, нашата крайна вяра е да бъдем в Бог, а не в лекаря.
Има много стихове, в които се говори за използване на „медицински лечения“ като поставяне на превръзки ( Исая 1: 6 ), масло ( Яков 5:14 ), масло и вино ( Лука 10:34), листа ( Езекиил 47:12 ), вино ( 1 Тимотей 5:23 ) и мазнини. Също така Лука, авторът на Деяния и Евангелието на Лука, е посочен от Павел като „любимият лекар“ ( Колосяни 4:14 ).
Марко 5: 25-30 разказва историята на жена, която е имала проблеми с непрекъснато кървене, проблем, който лекарите не са могли да излекуват, въпреки че е била при много от тях и е похарчила всичките си пари. Идвайки при Исус, тя си помисли, че ако докосне ръба на дрехата Му, ще бъде излекувана; тя наистина докосна Неговия подгъв и беше изцелена. В отговор на фарисеите защо прекарва времето си с грешници, Исус им казва: „Здравите нямат нужда от лекар, а болните“ ( Матей 9:12 ). От тези стихове може да се отсеят следните принципи:
1) Лекарите не са Бог и не трябва да се разглеждат като такива.
2) Търсенето на лекари и използването на „земни” лекарства не са осъдени в Писанието. Всъщност на медицинските процедури се гледа благосклонно.
3) Трябва да се търси Божията намеса във всякакви физически затруднения ( Яков 4: 2 ; 5:13 ). Той не обещава, че ще отговори така, както винаги ще искаме ( Исая 55: 8-9 ), но имаме уверението, че всичко, което Той прави, ще бъде направено в любов и по този начин в най-добрия ни интерес ( Псалм 145: 8-9 ).
И така, трябва ли християните да ходят на лекари? Бог ни създаде като интелигентни същества и ни даде способността да създаваме лекарства и да се научим как да лекуваме телата си. Няма нищо лошо в прилагането на тези знания и способности за физическо изцеление. Лекарите могат да се разглеждат като Божи дар за нас, средство, чрез което Бог носи изцеление и възстановяване. В същото време нашата крайна вяра и доверие е да бъдем в Бог, а не в лекари или медицина. Както при всички трудни решения, и ние трябва да търсим Бог, който обещава да ни даде мъдрост, когато я поискаме ( Яков 1: 5 ).
В Библията се говори за лекари около десетина пъти. Единственият стих, който може да бъде изваден от контекста, за да се научи, че не трябва да се ходи на лекари, ще бъде 2 Летописи 16:12 . „През тридесет и деветата година от управлението си Аса беше засегнат от болест в краката си. Въпреки че болестта му беше тежка, той дори не потърси помощ от Господа, а само от лекарите. " Въпросът не бил в това, че Аса се консултирал с лекари, а в това, че „той не потърсил помощ от Господа“. Дори когато посещаваме лекар, нашата крайна вяра е да бъдем в Бог, а не в лекаря.
Има много стихове, в които се говори за използване на „медицински лечения“ като поставяне на превръзки ( Исая 1: 6 ), масло ( Яков 5:14 ), масло и вино ( Лука 10:34), листа ( Езекиил 47:12 ), вино ( 1 Тимотей 5:23 ) и мазнини. Също така Лука, авторът на Деяния и Евангелието на Лука, е посочен от Павел като „любимият лекар“ ( Колосяни 4:14 ).
Марко 5: 25-30 разказва историята на жена, която е имала проблеми с непрекъснато кървене, проблем, който лекарите не са могли да излекуват, въпреки че е била при много от тях и е похарчила всичките си пари. Идвайки при Исус, тя си помисли, че ако докосне ръба на дрехата Му, ще бъде излекувана; тя наистина докосна Неговия подгъв и беше изцелена. В отговор на фарисеите защо прекарва времето си с грешници, Исус им казва: „Здравите нямат нужда от лекар, а болните“ ( Матей 9:12 ). От тези стихове може да се отсеят следните принципи:
1) Лекарите не са Бог и не трябва да се разглеждат като такива.
2) Търсенето на лекари и използването на „земни” лекарства не са осъдени в Писанието. Всъщност на медицинските процедури се гледа благосклонно.
3) Трябва да се търси Божията намеса във всякакви физически затруднения ( Яков 4: 2 ; 5:13 ). Той не обещава, че ще отговори така, както винаги ще искаме ( Исая 55: 8-9 ), но имаме уверението, че всичко, което Той прави, ще бъде направено в любов и по този начин в най-добрия ни интерес ( Псалм 145: 8-9 ).
И така, трябва ли християните да ходят на лекари? Бог ни създаде като интелигентни същества и ни даде способността да създаваме лекарства и да се научим как да лекуваме телата си. Няма нищо лошо в прилагането на тези знания и способности за физическо изцеление. Лекарите могат да се разглеждат като Божи дар за нас, средство, чрез което Бог носи изцеление и възстановяване. В същото време нашата крайна вяра и доверие е да бъдем в Бог, а не в лекари или медицина. Както при всички трудни решения, и ние трябва да търсим Бог, който обещава да ни даде мъдрост, когато я поискаме ( Яков 1: 5 ).
Следващ постинг
Предишен постинг
Защото Бог може да действа чрез лекарите. Във вашата черква как е? Позволяват ли ви?
цитирайЗащо питаш за християните? Ти като какъв се определяш?
цитирайАко харесвате съдържанието на блога може да го подкрепите с тази молитва.
Отче наш, моля да даваш сили, знания и умения на автора на християнския блог lamb, който да представя Бог и неговото слово по най-правилния начин. Не само да служи на своите потребители, но да докосне душите на хората и да създава Христови ученици. В Името на Исус Амин. Матей 18:20 Защото, където двама или трима са събрани в Мое Име, там съм и Аз посред тях.
цитирайОтче наш, моля да даваш сили, знания и умения на автора на християнския блог lamb, който да представя Бог и неговото слово по най-правилния начин. Не само да служи на своите потребители, но да докосне душите на хората и да създава Христови ученици. В Името на Исус Амин. Матей 18:20 Защото, където двама или трима са събрани в Мое Име, там съм и Аз посред тях.