Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.08.2022 10:00 - Каква е историята на Соломон и двете проститутки?
Автор: lamb Категория: Други   
Прочетен: 4500 Коментари: 2 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В 3 Царе 3: 16–28 намираме разказ за цар Соломон изслушване на дело, в което участват две проститутки. Двете жени наскоро бяха родили синове и живееха заедно в един дом. През нощта едно от бебетата е задушено и е починало. Жената, чийто син е починал, е сменила мъртвото си бебе с бебето на другата жена, докато е спала. Другата жена, търсейки справедливост, взе въпроса пред царя. Тя заяви своя случай: „Бяхме сами; в къщата нямаше никой освен нас двамата. През нощта синът на тази жена почина, защото тя лежеше върху него. Затова тя стана посред нощ и взе сина ми от моя страна, докато аз, твоят слуга, спях. Тя го сложи до гърдите си и сложи мъртвия си син до гърдите ми. На следващата сутрин станах да кърмя сина си - и той беше мъртъв! Но когато го погледнах отблизо на сутрешната светлина, видях, че това не беше синът, когото бях родила ”(стихове 18–21).

Соломон не можеше да разбере от думите им коя жена казваше истината. Вместо това той издаде шокираща заповед: „Донесете ми меч. . . . Разрежете живото дете на две и дайте половината на едното и половината на другото ”( 3 Царе 3: 24–25 ). След като каза това, жената, чийто син беше още жив, каза: „Моля ви, господарю, дайте й живото бебе! Не го убивай! ”; обаче другата жена, чийто син беше починал, отговори: „Нито аз, нито ти ще го имаме. Разрежете го на две! “ (стих 26). Въз основа на техните отговори Соломон знаеше самоличността на истинската майка: „Дайте живото бебе на първата жена. Не го убивайте; тя му е майка ”(стих 27).

Защо Соломон би дал такава скандална заповед? Наистина ли е възнамерявал да разсече бебе на половина с меч? Текстът е ясен, че намерението на Соломон е било да открие истината. Той направи това, като наблюдаваше отговорите на двете жени и разчиташе на майчините инстинкти на истинската майка.

В последния стих на главата се отбелязва ефектът, който необичайните методи на Соломон оказаха върху царството: „Когато целият Израил чу присъдата, която царят произнесе, ужасиха царя, защото видяха, че той има мъдрост от Бог да раздава справедливост“ ( 1 Царе 3:28). Мъдростта на Соломон била дадена от Бог, когато Соломон я поискал (стих 5). Разказът за разглеждането на случая на двете проститутки на Соломон показва, че той наистина е получил мъдрост от Бога.
image  


Тагове:   Исус Христос,


Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. donchevav - Една от най-любимите ми притчи! Тя ...
01.08.2022 23:34
Една от най-любимите ми притчи! Тя възвеличава майчинството като извор на най-чиста истинност и самоотречение.
Благодаря ти, lamb!
Весело лято!
цитирай
2. lamb - Ако харесвате съдържанието на б...
25.09.2023 19:03
Ако харесвате съдържанието на блога може да го подкрепите с тази молитва.
Отче наш, моля да даваш сили, знания и умения на автора на християнския блог lamb, който да представя Бог и неговото слово по най-правилния начин. Не само да служи на своите потребители, но да докосне душите на хората и да създава Христови ученици. В Името на Исус Амин. Матей 18:20 Защото, където двама или трима са събрани в Мое Име, там съм и Аз посред тях.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lamb
Категория: Други
Прочетен: 1045946
Постинги: 1122
Коментари: 1086
Гласове: 15530
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930