Постинг
05.09.2022 15:00 -
Добри ли са всички хора?
Днес съществува общоприетото схващане, че хората се раждат „добри“ и повечето хора остават в основата си добри по сърце през целия си живот. Според тази теория злото, което някои хора проявяват, е резултат от фактори на околната среда - хората се превръщат в „лоши“ само когато външни сили извън техния контрол ги изкривяват от основната им доброта. Това е фалшив, небиблейски възглед за човешката природа.
Библията учи, че никой от нас не е добър. Всички ние сме родени грешници с грешна, егоистична природа, наследена от Адам . Ако не се родим отново от Божия Дух, никога няма да видим Божието царство ( Йоан 3: 3 ).
Псалм 14: 2–3 противодейства на идеята, че някой е „добър“: „Господ гледа от небето върху цялото човечество, за да види дали има някой, който разбира, някой, който търси Бог. Всички се обърнаха, всички се развратиха; няма човек, който прави добро, дори и един. " Добавете към това изявлението на Исус, че „Никой не е добър - освен Бог сам” ( Лука 18:19 ) и ние виждаме, че всички ние стоим виновни пред Бог.
В началото Бог създаде абсолютно съвършен свят. Бог нарича Своето творение „много добро” в Битие 1:31. Райската градина беше идеалната среда за първите хора, Адам и Ева. Дори в тази перфектна среда, при всички техни нужди, удовлетворени и живеещи в състояние на невинност, Адам избра да не се подчини на Бог. Адам не може да обвинява факторите на околната среда за своя грешен избор; това беше просто акт на неговата воля за бунт.
Когато Адам не се подчини на Бог, първата двойка загуби невинността си, те бяха изхвърлени от градината и, което е важно, основното им естество беше покварено ( Битие 3: 7–12 ). Грехът и смъртта станаха част от творението. По-късно, когато Адам има син, Библията описва събитието по следния начин: „Той имаше син по свое подобие по свой образ“ ( Битие 5: 3). Като баща, като син. Грешникът роди грешник. Сега грехът на Адам се е разпространил върху цялото творение: „Грехът влезе в света чрез един човек, а смъртта чрез греха и по този начин смъртта дойде при всички хора, защото всички съгрешиха“ ( Римляни 5:12 ).
Хората не се раждат „добри“, защото всеки от нас е бил засегнат от греха на Адам; няма изключения. В Римляни 5:18 се казва, че „едно нарушение доведе до осъждане за всички хора“. Ние сме грешници по две причини: ние сами грешим сами (ние сме грешници на практика) и носим грешен характер, предаден от Адам (ние сме грешници по природа). Ето защо всички ние сме изправени пред физическа смърт: „В Адам всички умират“ ( 1 Коринтяни 15:22 ).
Трудно е да си представим, че едно сладко, невинно бебе е грешник, но Библията посочва, че дори децата притежават грях. Логично, ако нашата природа на греха е наследена от Адам, тогава бебетата вече трябва да притежават склонност към греха. „Глупостта е свързана в сърцето на дете“ ( Притчи 22:15 ). Подсилвайки истинността на тази поговорка, греховното поведение на детето започва да се проявява доста рано в неговото развитие; щом детето е в състояние да започне да избира между подчинението и неподчинението, то ще започне да „тества водите” на неподчинението. Децата са естествено егоистични и своенравната им природа е очевидна за всеки, който някога е бил около децата.
Окончателният пасаж за факта, че хората не се раждат „добри“ е Псалм 51: 5. Тук Давид говори за собствената си природа на греха, започвайки от зачеването: „Бях виновен, когато се родих; Бях грешен, когато майка ми ме зачена ”.
В нищо от нас няма нищо по същество „добро“. В нас няма нищо, което би могло да спечели спасение и сами по себе си нямаме способността да станем достойни за Божието благоволение. Ние заслужаваме само Божия гняв ( Ефесяни 2: 3 ). Ние сме мъртви в греховете си ( Ефесяни 2: 1 ). Но благодаря на Бог, който избра да изпрати Сина Си Исус на света. Исус живееше без грях и Неговата смърт на кръста заплати заслуженото ни наказание.
Голямата любов на Бог към нас е единствената причина, поради която Той ни предлага такъв невероятен дар - дар за прошка на греха! Йоан 3: 16–18 казва: „Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя еднороден Син, че който вярва в Него няма да загине, но ще има вечен живот. Защото Бог не изпрати Сина Си на света, за да осъди света, а за да спаси света чрез Него. Който вярва в Него, не е осъден, но който не вярва, вече е осъден, защото не е повярвал в името на единствения и единствен син на Бога. ”
Следващ постинг
Предишен постинг
Щях да ти пиша коментар по него.
цитирайЗависи от условията при които живеят.
При социализма хората бяха по добри, отколкото днес при капитализма.
Самото общество не търпеше лошотията, а престъпниците бяха в затвора.
цитирайПри социализма хората бяха по добри, отколкото днес при капитализма.
Самото общество не търпеше лошотията, а престъпниците бяха в затвора.
Ако харесвате съдържанието на блога може да го подкрепите с тази молитва.
Отче наш, моля да даваш сили, знания и умения на автора на християнския блог lamb, който да представя Бог и неговото слово по най-правилния начин. Не само да служи на своите потребители, но да докосне душите на хората и да създава Христови ученици. В Името на Исус Амин. Матей 18:20 Защото, където двама или трима са събрани в Мое Име, там съм и Аз посред тях.
цитирайОтче наш, моля да даваш сили, знания и умения на автора на християнския блог lamb, който да представя Бог и неговото слово по най-правилния начин. Не само да служи на своите потребители, но да докосне душите на хората и да създава Христови ученици. В Името на Исус Амин. Матей 18:20 Защото, където двама или трима са събрани в Мое Име, там съм и Аз посред тях.